לגליזציה של מריחואנה לא תיפגע בנוער – מחקר חדש קובע

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על הטיעונים המובילים של מתנגדי הקנאביס. טיעונים בנוגע לקשר בין קנאביס ונהיגה, קנאביס וסמים קשים אחרים וכד’.
השבוע אנו מתבשרים כי טענה נוספת מתנפצת אל מול העובדות והמחקרים המדעיים – הטענה כי לגליזציה של קנאביס עלולה לגרום לילדים ובני נוער לצרוך יותר קנאביס ממה שהם צורכים כיום כאשר חל איסור מוחלט על צריכת קנאביס.

המחקרים מוכיחים - מריחואנה בריאהמחקר חדש אשר פורסם השבוע מוכיח כי אין קשר בין לגליזציה של קנאביס לאחוז גבוה של בני נוער המעשנים את הצמח.
המחקר, שנערך על-ידי בית החולים “רוד-איילנד” שבארה”ב קובע חד משמעית כי אין שום קשר בין התרה של חוקי הקנאביס לבין אחוז המעשנים בקרב בני הנוער.

הפיזיקאית המדענית אסתר צ’ו הציגה אתמול (2.11.11) את מסקנות המחקר במסגרת כנס רשמי של איגוד הבריאות האמריקני אשר נערך בוושינגטון.
צ’ו ושותפיה למחקר ציינו כי הקריאות ללגליזציה של קנאביס בארה”ב גרמו לחששות מסויימים שההתרה תוביל בני-נוער וילדים לשימוש מוקדם ושכיח מדי בצמח.

החוקרים בדקו סקרים אשר נערכו בקרב מתבגרים בשתי ערים מקבילות – רוד איילנד (בה הותר השימוש בקנאביס רפואי בשנת 2006) ומסאצ’וסטס (בה חל איסור מוחלט על כל שימוש בקנאביס) – בתקופת זמן שווה. הסקרים חולקו ומולאו משנת 1997 ועד לשנת 2009.

לאחר בדיקת הסקרים אשר מולאו ע”י 32,570 נערים ונערות במשך יותר מעשור נראה כי למרות שהשימוש בקנאביס הינו נפוץ ביותר בקרב בני הנוער בכל הערים, אין קשר סטטיסטי בין התרה של שימוש בקנאביס לעלייה בשימוש בקרב בני-נוער באזור בו הותר השימוש.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר